Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre
Az Európai Unió Tanácsa elfogadta a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírásokról, valamint a hatályos uniós szabályok módosításáról és szigorításáról szóló rendeletet, az immár naprakész szabályok tovább kívánják csökkenteni a közúti közlekedési ágazat szén-dioxid-kibocsátását, valamint 2030-ra, 2035-re és 2040-re vonatkozóan új célértékeket állapítanak meg – tájékoztatott az uniós tanács hétfőn.
Az uniós tagállamok kormányainak képviselőiből álló testület brüsszeli közleménye szerint a szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírások hozzá fognak járulni ahhoz, hogy növekedjen a kibocsátásmentes járművek részaránya a nehézgépjármű-állományon belül, miközben biztosítják az ágazat versenyképességének megőrzését és fokozását.
A naprakésszé tett szabályok kiterjesztik a meglévő rendelet hatályát annak érdekében, hogy szinte minden, tanúsított szén-dioxid-kibocsátással rendelkező új nehézgépjárműre, köztük a kisebb tehergépkocsikra, a városi és a távolsági autóbuszokra, valamint a pótkocsikra is kibocsátáscsökkentési célértékek vonatkozzanak.
Az új szabályok a jelenlegi, 2025-re vonatkozó célérték mellett – amely a 16 tonnát meghaladó tömegű nehéz tehergépkocsik esetében 15 százalékos kibocsátáscsökkentést irányoz elő – 2030-ra és az azt követő időszakra vonatkozóan további célértékeket határoz meg. A szabályok, az eredeti, 30 százalékos javaslat helyett 45 százalékos kibocsátáscsökkentést írnak elő 2030-tól, 65 százalékos kibocsátáscsökkentést 2035-től, és 90 százalékos kibocsátáscsökkentést 2040-től.
A célértékek 2035-től a közepes méretű tehergépkocsikra, a 7,5 tonnát meghaladó tömegű nehéz tehergépjárművekre és a távolsági autóbuszokra, valamint az ezeknek megfelelő, különleges felépítményű gépjárművekre vonatkoznak. A városi autóbuszok esetében 2035-re az új városi autóbuszok 100 százalékának kibocsátásmentesnek kell lennie. A helyközi autóbuszok mentesülnek e célérték elérése alól, mivel a kibocsátáscsökkentés mérésénél távolsági autóbuszoknak fognak minősülni – írták.
Forrás: MTI
Regisztráljon díjmentesen sofőrként!
Adja fel ingyenes álláshirdetését most!
További hírek
ÉKM: a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén
A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át lenne érvényben, a kamionstopot azonban az éjszakai időszakokban
ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
Azt írták, a nehéz tehergépjárművek forgalomkorlátozása főszabály szerint április 30-án, kedden 22 órától május 1-jén, szerdán 22 óráig lenne érvényben.
Interjú Gécs Zoltánnal, a Waberer’s járművezetőkért felelős HR csapat vezetőjével
Gécs Zoltán csaknem 20 éve, 2007 óta folyamatosan a HR szakmában dolgozik. Jelenleg a Waberer’s járművezetőkért felelős HR csapatot vezeti.