Már a kamionok számára sem lehetetlen a félórás feltöltés
Most először töltötték 1000 kW teljesítménnyel a Mercedes kamionját. A MAN Truck & Bus partnerével, az ABB E-mobility-vel közösen sikeresen tesztelte Megawatt Charging System (MCS) töltési technológiát, és a nyilvános bemutatón a MAN eTruck elektromos kamion 1000 amperes áramerősség mellett több mint 700 kW-os töltési teljesítményt tudott elérni.
Az új, nehéz haszongépjárművek számára tervezett szabvány kulcsfontosságú lesz abban, hogy az elektrifikáció a nagy távolságú áruszállítást is meghódítsa, hiszen megawattos töltési teljesítmény szükséges ahhoz, hogy a jellemzően több száz kilowattóra kapacitású akkumulátorok gyorsan, egy rövid pihenő alatt feltölthetők legyenek. A kamiongyártók éppen ezért már gőzerővel fejlesztik saját rendszereiket, és tegnap a Mercedes-Benz Trucks is beszámolt legelső sikeres megawattos töltéséről.
A német vállalat mérnökei egy eActros 600 típusú elektromos kamion prototípusát töltötték 1000 kilowattal (egy megawattal) a Wörth am Rheinben található fejlesztési központban. Közleményében a Mercedes-Benz Trucks kiemeli, hogy noha az iparágban a 700 kW-nál gyorsabb töltést már megawattos töltésnek tekintik, az ügyfelek igényei egyértelműen a minél rövidebb töltési idő felé mutatnak, így arra törekszik, hogy a vásárlók valóban megawattos teljesítményt kapjanak a töltőállomásokon. A cég jelenleg teljes sebességgel azon dolgozik, hogy az MCS töltés a szériagyártott eActros 600-akba is bekerülhessen.
A továbbiakban a Mercedes-Benz Trucks fejlesztőmérnökeinek munkája magában foglalja a jármű és a töltőállomás közötti kommunikációs interfész további tesztelését, valamint a prototípus-alkatrészek folyamatos fejlesztését a sorozatérettségig. Az eActros 600 sorozatgyártásának beindítását 2024 végére tervezik, ám ekkor még 400 kW-tal lesz tölthető a CCS csatlakozón. Az MCS töltés később érkezik, de az ügyfelek kérése esetén a technika előre beszerelhető.
A modell hatótávolsága eléri majd az 500 kilométert, de a cég kiemeli, hogy az európai vásárlói által megtett utak körülbelül 60%-a ennél rövidebb, így sok esetben a lassabb, telephelyi töltés is elegendő az elektromos kamionok üzemeltetéséhez. Az eActros 600 prototípusai egyébként épp a napokban érkeztek meg a Mercedes-Benz Trucks német partnereihez, ahol két műszakban, napi 820 kilométert terveznek megtenni velük.
Forrás: villanyautosok.hu
Regisztráljon díjmentesen sofőrként!
Adja fel ingyenes álláshirdetését most!
További hírek
Munkaerőpiaci kihívások a logisztikai szektorban: megoldások és lehetőségek 2024-ben
Év közben, szeptember 1-től emelik több mint 14 százalékkal a folyamatosan romló állapotú magyar vasúti pálya használatáért fizetendő díjat, az
MLBKT: lassú növekedést jelez a májusi beszerzésimenedzser-index
Év közben, szeptember 1-től emelik több mint 14 százalékkal a folyamatosan romló állapotú magyar vasúti pálya használatáért fizetendő díjat, az
Hungrail: húsz éve először év közben emelik a pályahasználati díjat
Év közben, szeptember 1-től emelik több mint 14 százalékkal a folyamatosan romló állapotú magyar vasúti pálya használatáért fizetendő díjat, az